My Toyota is fantastic

Ja så var man äntligen framme i Norge.... NOT!

Efter en rad missöden så sitter jag nu här på Mora Camping och väntar på att Previan ska rulla ut som ny från Björlins Motor. Vi tog oss 60 mil innan allt gick HELT åt helvette.
Tänk er scenariot, Roland bakom ratten mitt i natten någonstans mellan Idre och norska gränsen helt plötsligt börjar bilen gå trögare och trögare och mitt i en uppförsbacke börjar det ryka uta satan och en udda doft sprider sig i kupén. Som tur var så fanns det en parkeringsficka just där vi fick haveri och efter en minst sagt kylslagen övernattning kommer assistance kåren och bärgar oss.



My Toyota is fantastic!

Bärgarn bärgade oss mot en väldigt hög avgift till Mora där girigbukarna på Toyota väntade.
"Inte denna vecka" lät omdömet på Toyota där de förkunnade att det var kopplingshaveri som hade drabbat go_toyotan.

Väl i Mora tog vi in på campingen. Eftersom att vi lever knapert så tog vi deras billigaste stuga och man lever ju verkligen som man lär.



Undertecknad känner sig som Gandalf i Bilbos håla i det här skämtet till stuga!
Nu sitter vi i alla fall här, göralösa, uräckliga, lite fattigare, många minnen rikare och vi hoppas bara att gubben på Toyota fixar bilen så vi kan ta oss till Bergen inom en vecka i alla fall!

SKAM DEN SOM GER SIG!

Roland PoP - Har du provat Beachipsen öjvin?????

Kommentarer
Postat av: / E

me like

2009-09-20 @ 09:42:13
Postat av: Ö

finns det beachips i mora=???? köp en påse till mig

2009-09-20 @ 11:07:07
Postat av: fixarN

Öh?! Har ni sprängt turbon?!?!

2009-09-20 @ 17:54:12
Postat av: Anonym

Men det är ingen som har dött... Förutom bilen då

2009-09-20 @ 19:35:27
Postat av: Anonym

HAHAHA GANDALF HAHAHAHAHA DÄR FICK DU TILL DET!!!!

2009-09-23 @ 21:22:12
Postat av: "Kalla mig stekarn"

"Fick till det" "i stugan" "oOOoooOOO"

2009-09-23 @ 21:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0